Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Tuesday, June 21, 2011

Shifaa Jalan-Jalan p Umah Mama kt Kuantan part 1

weekand lepas shifaa jalan2 p kuantan. p jenguk mama ngan papa kt sane sambil menghadiri kenduri kawen adik papa..aku plak tak penah pg kuantan..rupe lame jugak nak kesane..dah la shifaa tak reti duk diam..macam tali..tergeliat sane sini..hihihihi..mmg agak penat jugak la aku memegang die..kalo tido tak de la payah sgt nak jage...

ini budak tak reti diam...
 memandangkan jalan ke kuantan tue bersimpang-siur, aku agak shifaa mabuk sebab tetiba je die muntah..pening kot agaknye die..aku pun cari minyak yuyi..sapu kt perut die..kt tapak kaki kt ubun2 pale ngan letak sikit kt idung die biar berangin..
meh senyum2..ibu amek gambo...
 masa singgah kt D'paya Serai kt Petronas kt hway, tengok cam die dh ok dh..baru la nak tido.tapi sejap je la..45minit..layan lagi liuk lentuq si tecik nieh..

susahnye awak nak wat muka comel..eee..geramnyer!!!

 nanti shifaa mesti windu kt abang airil ngan abg aryan...abg airil yg selalu layan shifaa main..aku pun rindu gak kt deme dorg nie t...

abang aryan @ adam
 si cilik 2 orang nie dh semakin membesar..abg aryan mmg kiut..abg airil..suka senyum kembang-kembang idung gitoo...
abang airil idung kembang..hikhik..
 aku mmg kenan sgt landskap nie..tah ape yg menarik pun aku tak tau.tapi sebab kaki tungku tue bekas kayu potong pahtue letak pulak pokok tanduk rusa..mmg sgt cantik...cam nak letak kt tepi umah jer...huhuhu.. byk plak kayu aku nak cari nak letak kt tepi umah tue..
aku plak kenan ngn decoration landskap nieh...
 mama nanti kami datang lagi yer..byk je perkara yg tak dapat dibuat sebab planning adhoc nak kesane..bajet pun tipis..hihihihi..

nanti winduu kt mama ngan a.aryan...
 amek gambar bersama...nanti jalan2 la kesini lagi yer...windu kt famili mama...
bgmbar bsama mama, papa n atok nek (shifaa ngamuk nak tido)
 babai papa n mama..nanti kita jumpe lagi yer...shifaa nak p mandi laut la..nak main pasir agieh...nanti kami dtg lagi yer...
nanti kami dtg lagi yer abg aryan...
sedih gak aku nak tinggalkan kakak aku tue..mcm2 die nak cite..dh setahun lebih pindah..baru nie aku dpt jenguk die kat sane...kesian gak kt die..kate die...idup kt negeri org tak same ngn idup kt negeri sendiri..lebih baik kt negeri sendiri...sabar la kak..mungkin ada hikmah nyer...nanti jemput2 la dtg umah kami plop..kami pun dh pindah..hikhihihik..

singgah kedai jual kepok2 ngan makanan berasaskan dari seafood
 balik dari sitoo singgah kt mane tah.. (almaklumla..penumpang selalu tido dlm kete..tau2 dh smpi..hikhik)..tapi seh lagi kt kuantan.. sgh kedai jual kepok lekor la..memacam makanan berasaskan seafood..pn. mak, en. abah n en. suami..pakat beli ikan kering...adoi...tade menda lain ke nak beli...

mudak baru bgn tido..ngantok sgt sbb pagi2 dh bangun
 shifaa pun baru bgn tido mase tiba kt area tue...dpt tido stgh jam pun jadi la...ngtok sgt la ibu...

pasar basah...
pn. mak ngan en. abah pun membeli belah sayur2 kampung..tengok ikan2 kt siniie..kebykkan org kuantan nie jual ikan jabong, aye, kembong...mean biase jer..

nanti sambung cite lagi...n_n...

babai kuantan..akan direpeat lagi kedatangan ke sane!!!!

2 comments:

*Miss Geli^ said...

ko satu lorong ngan mamalyna eh?

kalu ko satu lorong ngan dia, aku lorong lain la dari korang..ala, cari cari la..aku dah pindah dah..umah aku la yang tak lengkap lagi langsir tu, ngan kayu katil tersadai kat balcony..sakit ati katil patah masa pindah!

emma said...

ala..yeke..abih sape je yg duk sebelah umah saya tue..hikhik...takpe..kang petang kang saye g ronda..itu la..mulut takleh masin..letak sikit gula..hahaha..kan dh kene ganti baru..

msae pindah..saya cume rosak kt jam jer..sebab pecah..kalo akak dh smpi peti ais ngan katil tue..agak2nye..dh season suh tukaq..hihihihi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...