Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Wednesday, June 22, 2011

Bubur Pulut Hitam....

semalam balik dari kerja je..terus terjah dapur..hikhik..tengok pn. mak masak ape...ate teman nie sejak duk umah pn. mak..mmg debab la jawabnye tapi bkn aku sorg yg jadi montel..en.suami pun same..dh jadi en.boroi..ape tak nyer..4x sehari makan nasi..mmg best la....tiap mase..tgu mase je..pn. mak panggil...'KAKAK MAKAN!!!!'... itu la routine harian aku..routine harian pn. mak lak ade lah memasak..hikhik..since dh retired, duk jage shifaa ngan memasak je la kijenye..sib la pn. mak memahami keadaan aku yg fully breastfeeding kan shifaa nieh..die sgt la menggalakkan...aku juz tengok anak n pump on time (selalu skip..tertido..hikhik)..oiit..oitt..berbalik tajuk asal yer..merapu plak..

ari tue pn. mak de masak Bubur Pulut Hitam...aku dh nampak..pahtue leh plak lupe nak makan..kendian, 3-4 ari pas tue boleh plak aku tanye kt pn. mak mane bubur tue...pn. mak kate..ape ke hei nyer tanye bubur yg 3-4 ari lepas..dh masuk perut la..=_='..sengal tol...

pahtue semalam aku tbau bubur tue..terus je terjah ke dapur..yeah!!!! pn. mak masak Bubur Pulut Hitam..pekat..kaw-kaw nyer.. tapi pic mase masak tue aku tak amek la..tak sempat bab pastu si shifaa rengek2 nak kokong plak..ceh!!! x bagi an lgsg ibu die memanje ngan neneknye...


terus aku tapau ke opis..hikhik..

pagi tadi pn. mak panaskan bubur tue..jadi lagi pekat smpi dh tade kuah dh..hoho..sikit sgt kuah mak buat (demand plak!!) aku kaut masuk terus dlm bekas nak bawak ke opis..hikhik..sebab bubur tue tggl sikit..kalo tgu thari..kompem dh abih..hihihi...

tetap terliuq walau kuah dh kering...

tapi mase aku mengepump gaya freestyle sempat jugak aku menjamu perut dgn bubur tue..best la sgt..menikmati sgt...hahaha..


dh tade kuah dh...tapi nyummy2...

Bubur Pulut Hitam nie fav aku ngan en.suami..die mmg suka..takpe la tak makan nasi janji bagi la makan dulu bubur tue..hohohoho...

sori en.suami..ibu dh abihkan..n_n..
 air tangan pn. mak mmg sedap..eee..bestnye..pn. mak t masak lagi yer..kami suka..kami suka..sib la shifaa tak reti makan manis2..kalo tak..die pun folo kami mak..hihhihi..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...