Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Saturday, March 17, 2012

Cupcakes Coklat Chip

baru2 nie aku ngidam sgt nak makan coklat kek selepas adik post gambar kek tapi tak sikit pun kt aku..keinginan nak makan kek tue meluap2 smpi siang tue aku cari resepi..balik je kije terus buat..dan ketika itu aku rajin membalas komen ain..rupa2nya tak sangka..aku yg ngidam..dia yg preggy..tahniah..baru 5weeks..so jage kandungan baik2 yer..jgn lelasak sgt...n_n.

my cc - credit pic to asyikin nordin...
cute comment dari syikin


resepi Cupcakes Choclate Chips 

Bahan-bahan

  • 1 3/4 cawan tepung gandum
  • 1 cawan gula halus
  • 1/4 cawan serbuk koko
  • 1 sudu kecil baking powder
  • 1 sudu kecil soda bikarbonat
  • 1/3 cawan minyak masak- vegetable oil
  • 1 cawan susu segar or susu cair
  • 1 sudu kecil essen vanila
  • 1/2 cawan choc chip
  • 1 biji telur- pukul sedikit
  • Cara-cara

    1. Panaskan oven atau kukusan. Susun mangkuk cupcakes
    2. Ayak tepung, serbuk koko, soda bikarbonat dan baking powder
    3. Gaul sebati gula, tepung, koko, soda & baking powder
    4. Dalam bekas lain, kacau sebati telur, minyak, susu dan essen vanilla
    5. Masukkan campuran tepung & koko kedalam campuran minyak.
    6. Kacau sebati dan masukkan choc chip. Sudukan kedalam mangkuk cupcakes
    7. Kukus/bakar selama 20-25 minit

    sumber : myresepi - lilydvalley

    freshly came out from steamer
    memandangkan aku memilih untuk steam...jadi rasanya sangat menarik just jika anda pilih utk bakar, letak hirisan badam adalah sgt bagus dan ianya crunchy bila kita makan..

    if kome nak try...cuba la...tq kepada pn.lilydvalley for the recipe...n_n..

    No comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...