Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Tuesday, March 1, 2011

Penyusuan Eksklusif @ Exclusive Breastfeeding

Ia bermaksud, penyusuan susu ibu selama 6 bulan pertama kelahiran. Bayi hanya bergantung kepada susu ibu semata-mata tanpa mencampurinya dengan makanan pelengkap, FM, air glukose, air sirap, ice lemon tea kosong even sedikit pun.

klik Penyusuan Eksklusif untuk keterangan lebih lanjut.


Aku sedang berusaha untuk kurus mencapai polisi tersebut. Fully bf tanpa mencampuri apa-apa...sekarang sudah 3bln stgh..dan aku berharap aku mampu bf shifaa sehingga peringkat 6 bulan dan sehingga 2 thn..

kepada ibu-ibu di luar...jika anda tidak tahu apa-apa berkaitan penyusuan, itu bermakna anda masih belum cukup ilmu penyusuan bayi. Anda baca blog2 berkaitan dengan BreastFeeding selepas itu decide la samada anda mahu teruskan dgn BF atau memberi FM? 

 (saya tak pandai, tapi dengan membaca, ilmu yg dapat mmg la melimpah ruah..dan berharap ia dapat membantu saya dan juga rakan2 yang lain yg masih kabur tentang BF ) syukur...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...