Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Monday, May 21, 2012

~psyco~tertekan jer~

hari ini adalah hari yg mengerunkan...

sebab ape?

kes 1
jumpe client yg psyco...anta surat rayuan dgn cop jari dakwat 'DARAH'....
 bila buat tindakan cam gitoo..tentu2 la kene rejected...
 lgsg die campak beg yg dia bawak...terus peluk kaki pegawai aku merayu2... 
smpi pegawai aku takleh gerak..time tue dh la ramai kt kaunter...pehhh!!!!

pegawai suh refer kt aku...amboi..cari pasai betoi...sape nak managed org camnie..

dengan aku sekali rejected..maka di bawaknye client aku nie jumpe ketua die..

memula elok je cakap...pahtu tetiba bertempik..memasing hangen la..

smpi pegawai aku panggil guard kt lobi suh kuarkan client tue..
die dh bertempik2 kate 'tak payah'  (itu je yg aku sempat dengar)...
kecoh jugak 1 bahagian aku...
 smbil diiringi 3 org security...client tue kuar dari bahagian aku..

kes 2
client nie psyco jugak...cakap pindah ke kawasan nie sbab anak dpt sek asrama..jadi nak bsama dgn anak..
permohonan diluluskan dan kemudian selepas stgh tahun katenye tak serasi..akibat dari tue..
dia mengalami tekanan yang serius sehingga mengalami sakit mental..~aku dh takut nieh~...
dgn masalah suami yang kuat berjudi..sebelum keputusan keluar...
die tak tido smpi keputusan keluar jam 6pagi keesokan harinya.. dan menangis..kerana tidak lulus..
memandangkan mlm itu dia ada majlis bersama rakan sepejabat...dia tertekan dan msg opismate yang dia nak bunuh diri..pahtu kate die tinggal kt tingkat 15 jadi bila-bila masa dia boleh bunuh diri...
~adui..ingat bunuh diri nie boleh dibuat main2 ker..~
menangis2 dpn aku..berulang kali kate stress smpi kene jumpa psikatri..
pahtu kate suami kuat berjudi..sekali judi rm10k..~giler RM10k boleh buat downpayment rumah wei~
dek kerana ramai client lain nak jumpe aku...die pun trase segan..die pun keluar..
aku nie pulak..dh 18x mengulang utk akhiri sesi perbincangan tue..sib la ade client lain..lau tak..
mmg smpi abeh waktu kerja aku la die melekat kt situ...

kes 3
kes penempatan baru..biase penempatan kali pertama mmg takleh tukar..dan ade 2 pilihan sahaja..sama ada terima atau berhenti..tapi client nie baru je tamat contract interim dan juga baru sahaja beberapa bln kawen ~belum cukup 4bln pun~ tapi duk berjauhan..
ade kakak dan abg ipar pun same profesion dgn dia...kak kt perak dan abg ipar kt sarawak..
risau nak tinggalkan mak seorg diri kt kg..aku suggest terima tawraan dan pergi..kemudian keluar borang pertukaran isi dan mohon tukar.. dia berbelah bagi..nak tgllkan mak.. isteri kt penang...
ade lah..2 jam aku terpaksa melayan  client nie..mengulang dlm statement yg sama...hurm..
smpi kul berape tah...smpi pegawai aku tegur kenampa tak pick up phone...
eh..eh..die ingat aku nie robot ke nak layan client lagi..tipon lagi..bengang je guwa..

macam2 ragam dh nieh....nie baru hari pertama bekerja selepas keputusan diumumkan..
pahnie ape lagi alasan dan situasi yg aku perlu dengar...macam2 dh..

*opismate aku pernah terima pelbagai 'benda' yg dihantar oleh client2 nieh..aku pun naik gerun jugak..kalo takat bab jampi menjampi..serapah menyerapah tue mmg la selalu..
aku mmg tawakal la..opismate aku nie plak mmg leh sedar 'menda2' cam tue..jadi tak heran la bile sesuatu berlaku..die terus bertindak...(samada azan .baca yassin atau seumpamanya)...


1 comment:

Mimie said...

adoii menggerunkan. ma kalau penempatan next year tak keluar lagi kan. psttt boleh tlg tak adik aku. dia ada asthma. mak aku risau kalau dia jauh2 sgt sampai sabah sarawak nun..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...