Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Thursday, July 14, 2011

Muhasabah Diri

Mari kita bermuhasabah diri dengan melihat gambar di bawah...


aku amek pic nie semalam masa otw lik umah..aku sgt kesian tengok anak kecil dihimpit ayah dan ibu di bawah matahari yg terik. sedangkan aku sendiri tak tahan bahang tengahari, ini kan pula si kecil.

Actually baru aku faham erti kehidupan mereka yg hanya memiliki motor utk bergerak ke sane sini. jadi aku patut bersyukur bahawa tak semua org bertuah memiliki kenderaan 4 roda utk bgerak..tapi mereka teruskan jua bergerak walau hanya dgn 2 roda sahaja.

note : bermuhasabah diri sebab seminggu bergerak ke sane sini naik moto..tmasuk la shifaa sekali aku usung naik motor jugak..

3 comments:

Mak Izz said...

tahu xpe. tu br sorg, ada org sampai 2 org anak dia selit kt tgh tu. ada sorg lg kt dpn. nk wt camne, x mampu nk berkereta. kalo g beli brg dapur lg kesian. tgn kanan jinjit minyak masak botol bsr, tgn kiri jinjit pampers, raga dpn penuh brg. dlm box confirm penuh punye.

syukur sgt2 dgn nasib kita!

Abang Stalker said...

kdg2 diorg ni ada kereta cuma xnk gn nk jimat kot.tp kesian pd baby la.

apa2 pun baik hdp bersederhana je yg baik. :) x elok perlekehkn org lain kn kak.nk jd senang kne bersusah2 dlu.

emma said...

tol tue..baik la kite bersederhana dlm semua perkara...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...