Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Thursday, March 31, 2011

pRoduction Susu Merundum

Rasa cam down je lately..almost 3weeks production susu menurun...dari persession dpt 7-8oz n now dpt 3oz..itu luckly la jugak..ade sekali penah dpt stgh oz jer...stock kt umah tgl 12oz dan itu la bekalan shifaa untuk hari ni..esok...tak tahu nak cakap camne..sebab tadi pump..dpt 1stgh oz jer...

nape la aku rase down sgt...ape lagi usaha yg patut aku buat...
  • minum air kosong almost 2-3L perday..
  • never skip meal
  • amek pil lactating appeton, milo, holick, soya
  • makan sayur yg bantu production susu pun same jugak..
  • power pumping almost done but result, same goes too..
bile migrain, ase cam nak putus urat2  kt paleh nieh...
nape aku begini pun aku taktahu...adakah mungkin aku...
  • stress since my bro saying that he want bring his wife n dotter follow him go back to johor?
  • also stress gak sebab beban kerja yg banyak di office?
  • or mayb stress sebab tak jumpe baby sitter agieh?
effect dari itu...aku sering..
  • mengalami migrain, fussy, tensi...
  • cepat penat dan rase cam tak puas nak berehat..
  • kije kt opis pun mula la kurang fokus..(trase reputasi kerja dh menurun)
  • cepat marah..lagi2 kalo shifaa mengamuk...(aku pun follow ngamuk..sian die.. ;( )



kalo korang stress nie la kesan2 kt diri kita...

aku nak cuba usaha yg ini plak...dlm mase terdekat nieh...
  • urutan badan bagi kembalikan kesegaran badan dan salur susu kembali berfungsi
  • nak cuba milk booster iaitu pills fenugreek or fenugreek choc mix...
  • kerapkan lagi pumping session..
semoga ianya berjaya dan kembalikan confidence aku dalam penyusuan susu ibu..

'Ya Allah, ko permudahkanlah urusanku dan berikan rezeki kepada shifaa agar niat aku menyusui dia sehingga usia sepatutnya termakbul, tetapi jika itu takdir untuk shifaa..aku redha Ya Allah...'

note : Sehingga habis entry aku taip..bergenang-genang air mata..mampu atau tidak aku menyusui shifaa sehingga waktunya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...