Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Friday, August 5, 2011

Jln2 ke Penang : Makan Ketam Lembut di Kuala Gula

30 Jun ari tue aku folo en. suami p outstation ke Penang...sebelum smpi ke penang, en. suami kate nak singgah ke Kuala Gula nak mam ketam lembut. aku pun folo. aku tanye mane die tau ade ketam lembut kt situ die kate tengok Majalah 3..haaaa..pengaruh...ok...pergi terusss... n_n..

--------------------------------------------------


suap shifaa makan kt tepi tol sungai buloh..payah bonar...aihai...
kami smpi area Kuala Gula dalam kul 3 kot cam gitoo..

tunjuk arah ke restoran JS Muara Restoran Terapung


projek jabatan perikanan negeri perak
bersebelahan dengan JS Muara Restoran Terapung adalah Pusat Bimbingan Jabatan Negeri Perak Ketam Lembut dan Isi Ketam.

otw ke restoran terapung Ketam lembut

lapar la ibu...

ngah ayah same lentok

aduh lapar la ibu..

pandangan dari restoran ke Kuala Gula Santuary Resort
Bersebelahan dengan restoran ini adalah Kuala Gula Santuary Resort. Agak menarik tempatnye kerana beranda resort mengadap muara jadi kalo nak mancin belakang bilik pun boleh..campak je umpan
kaki mancing mesti suka punye tempat nieh

sonok je angin lambai2 kt rambut tue..
shifaa suka je kalo tempat2 berangin2..muka kene tampor-tampor ngan angin..ase cam nak tido je nengok muka shifaa tue..
lunch kami


ketam lembut masak sweet sour


ketam lembut goreng tepung


sembilang masak asam pedas


sedap weiii ketam goreng tepung nieh..










menu lunch kami pada hari itu..smpi en.suami mintak nasi lagi sepinggan...tak cukup..


heaven je shifaa duk ngadap laut tue..

cepat la sikit ayah suapkan

sempat je ibu snap pic..
sekitar kawasan restoran terapung nie...
penternakan ketam lembut



deme ternak sebelah restoran jer..

bergambar sebelum balik...

kami bertiga...

ibu pun agak comot ari tue yer sebab shifaa tarik2 shawl ibu..

untuk mereka yang ingin menikmati Ketam Lembut, boleh la datang ke sini yer...
ade nombor contact aku snap.

nama restoren tue

total yg kami makan tadi dan no. contact

otw lik plak

nelayan memunggah hasil
sebelum bergerak ke Penang...
shifaa khusyuk nengok kambing

marah sebab nak tengok kambing...

View dari Jambatan Batu Kurau, mmg byk penternakan makanan laut dilaksanakan.
Pemandangan dari Jambatan Batu Kurau

penternakan dimana-mana
dn baru je masuk Selekoh Batu Kurau, si tecik dh ZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....smpi ke penang baru la bangun..
time to sleep ibu..ngantoknye...zzzzz...

penat jugak..memandangkan entri nie dipost waktu bln pose, jgn korg terliuq yer..

7 comments:

~~AzaLea~~ said...

sdpny aku tgk ketam goreng tepung tu... harga pun tak de lah mahal sgt kan...

kalau nk g kene kuar exit mane beb??

emma said...

murah je sekor rm6 jer...

kalo nak g ko kuar exit kemunting/taiping utara pahtue kuar dari tol amek kiri pahtue ikut signboard kuala gula dlm 30-45min sampai la...

~~AzaLea~~ said...

Ok... InsyaAllah... kalau sesat, aku roger ko k...

Mr.Superman said...

wah..nmpk sdp la kak!


kesian kt shifa..haha.layu da dia. :)

Liza @ Adzriel AB said...

seronoknya

Kikirynn Choclat said...

salam..saya makan di restoren ni semalam...saya kesal pemilik charge saya seekor ikan kerapu 70 hinggit, saya ada resit tulisan nye..alasan pemilik, kerapu sekilo beli di supplier 60 hinggit, dia ingat aku baru lahir semalam ke... dahlah makanan nye x sedap mana pun..mmg tak berbaloi lah..mungkin saya orang luar kot..x pernah saya mengamuk buat drama dekat restoren mcm tuh..bukan x mampu bayar..agak2 lah nak untung pun...ni hanya peringatan je untuk sesapa di luar sana nak makan..tanya lah dulu harga ikan nye...makanan.. hurmm..xlah sedap mana, saya akan bawak perkara ni ke surat khabar..

Mofiz said...

bukan batu kurau laa, kuala kurau... batu kurau takda laut, bukit ada laa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...