Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Wednesday, February 22, 2012

Shifaa dan berus gigi


ini berus gigi pertama shifaa..aku belikan sebab gigi 4 batang shifaa tue dh berkarat selain nafas die pun dh berbau...=_='...pening ibu..waktu belikan ubat gigi nie..abeh sume brand die kaut..die amek aku letak..dia amek aku letak..huhu...tapi sonok gak tengok die pun cam sonok bile pegang berus gigi tue.


gigi shifaa tue dh cam gigi arnab tue n_n

memandangkan die dh stat makan, jadi mulut die dh stat berbau..dan bermula waktu untuk mendidik si kecik ne memberus gigi..

tadah gigi utk digosok

Aktiviti belajar memberus gigi dajar oleh Cekgu Ayah dan dipantau oleh Cekgu Besar agar sesi pembelajaran dpt dilaksanakan dengan jayanya..(sebab belinye dh lame tapi baru kelmarin mengajor)

pada mula acara memberus gigi..shifaa rasa tidak selesa memandangkan berus tersebut cuba mengacau gigi shifaa...huhu..(ape dh ayat aku nieh)..die ngamok2 jugak la tak mo gosok..tapi ubat gigi abeh die telan..=_='..haih!!!...

bile cekgu Ayah pujuk tak jalan..maka cekgu besar(aku la tue..tapi aku kurus yer..kuikui) la kene 'HEPPP!!!!'..baru die terdiam...dan tadah gigi untuk digosok..sambil2 cekgu ayah memujuk..

dh sonok gosok gigi smpi dikemam2nye berus tue..
bila shifaa dh sonok..gelak2 dgn cekgu ayah...proses pembelajaran berjalan dgn lancar dan bila nak disuruh cuci mulut tue..die marah sebab die nak suruh gosok lagi gigi 4 batang tue..

bila cakap kt die nanti kite gosok gigi lagi..die faham dan cuci mlut die...

harap t dh beso jgn plak malas nak berus gigi yer shifaa....n_n..


*di umur ini, shifaa mudah pelajari pelbagai perkara termasuk perbuatan yang kita buat pasti dia akan tiru terutama ketika mengosok gigi, mencuci muka, solat, menyanyi, berdoa, berzikir dan etc..jadi aku kene la berhati-hati pada tiap perkara yg aku buat agar dia tidak tiru...dan menimbulkan masalah pada masa akan datang..

2 comments:

eMMe said...

comel la shifa dah ada berus gigi... cantik la gigi shifa pas ni, heee...

*Miss Geli^ said...

sama ngan berus gigi alya..tapi susah nak pegang la berus tu..kena beli biasa punya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...