Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Tuesday, August 2, 2011

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan- Hari pertama Ramadhan

alhamdulilah...ramadhan telah datang kembali pada tahun ini..dan aku bsyukur kerana masih lagi berpeluang menikmati keindahan bulan ramadhan ini..Tahun ini adalah kedua aku menjalani ibadah puasa bersama suami terchenta dan thn pertama bersamaa si kecil tsayang, Shifaa...tapi tak dpt la nak tunaikan terawih..bagi

tapi semalam hari pertama adalah hari yg paling mencabar bagi aku kerana sebagai seorang ibu menyusu, waktu tengahari adalah waktu yg perit, angin kt kepala ngan perut bergelodak2..silap2 boleh muntah...gile kentang...aku bkn pe takut kene gastrik.. (dan..dan.. la tetiba muncul gastrik mulan pose nieh..)..hikhik...

tapi alhamdulilah, aku berjaya mengatasi masalah tersebut dan berpuasa sehingga ke petang...apa yg penting, bila niat kita hendak melakukannya kerana allah, pasti akan berjalan dengan lancar...terima kasih Ya Allah...

petang pulak agenda lain dak shifaa wat perangai tak mo tido...merengek2..duduk tak mo, baring tanak, nenen tolak..ajak main jer..adoi..waaa.. dh la mlm tadi kepenatan....sabor je la..perangainye begitoo smpi aku nak msak tok berbuka pun separuh jalan tapi sempat la masak daging masak lemak cili padi..sudahnye en.suami sambung masak sayur ngan ayam goreng kunyit...

memujuk kan die smpi dh azan pun seh mengamuk2...pahtue diam sejap dengar azan..tengah kami nak berbuka baru suku jalan makan, die wat hal lagi..mengamok2 mcm kene cubit.. ~grrr..geram-sib pose~..
aku basuh tgn, angkut si tecik tue duk kt dpn...pujuk punye pujuk last2 baru tido kul 8.15mlm..baru aku sambung buke pose..en.suami dh selamat siap2 g terawih...

die tido baru la leh aku siapkan tempahan apam 200biji..alhamdulilah.....cantik gegebu..nanti aku cite len yer.. n_n...

1 comment:

ebob said...

selamat b'pose.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...