Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Monday, July 18, 2011

Allah bagi Dugaan kemudian memujuk Dgn menghadiahkan Rezeki

cam panjang je tajuk entri kali inikan?..huhuhu...lately aku merasakan keluarga aku sedang mengalami beberapa dugaan yg besar dan sebagai hamba allah, aku redha apa yg berlaku. nak marah tak guna, kalo nak terjadi, terjadi jugak..tak sekarang berlaku, akan datang mesti berlaku jugak...ini dh takdir...

bukan nak mengeluh, tapi ia juga mempengaruhi hasil tenusu, kehidupan seharian, rakan sekeliling dari apa yg berlaku. tapi apa yg perlu kita lakukan adalah dengan berdoa dan memohon kepada allah agar segala2 ini berlaku miliki hikmah disebaliknya.*~bergenang~'

dan aku merasa suram je di hati..ganjaran utk hati dan iman masih lagi tidak cukup...itu sebab hati tidak tenang. segala yg dibuat tidak kena ibarat ia tidak dilakukan dengan hati yg ikhlas dan tawaduk..amarah kerap kali berlaku spt mengambil wudhu tidak sempurna...*~rase nak nages~*

sebagai manusia, kadang-kala kita tidak terlepas dari membuat kesilapan dan sebolehnya aku cuba utk tidak merungut dgn apa yg berlaku...ingat!!! itu adalah takdir yg allah beri pada aku utk mengajar aku menjadi lebih tabah dan kreatif dalam menangani dugaan tersebut...

selalu en.suami mengingati..tapi aku lebih suka membuat sikap mendiamkan diri..salah sgt tue..patut ubah jugak keadaan baru kene caranya...

tadi tengah hari aku terima sepucuk surat dari BPSM, KPM...tade la beso mane..cume nak dpt kan maklumat utk tujuan kenaikan pangkat..wehu..wehu..wehu....bersyukur jugak la aku..atleast terpujuk sikit hati ini setelah asek terima berita yg mendukacitakan lately nie...allah bagi rezeki aku kt sitoo..insyallah...

surat mohon maklumat
 based on surat yg deme bagi nieh...JPA sedang mengumpulkan maklumat utk tujuan urusan pertimbangan pemangkuan / kenaikan pangkat Setiausaha Pejabat / Pembantu Setiausaha pejabat yang telah memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan.~erk!! aku dh cukup syarat ek..heeeee~

baru mintak maklumat jer..tapi aku tak tau la kriteria dia ape sebab kt opis nie aku ngan senior PA sorg tue je dpt..yg len2 tak dapat..atau mungkin sebab aku jage big bos jusa B atau jugak perkhidmatan aku yg sudah menginjak usia 5thn 3bln di opis nieh..(oh yg ini mungkin sebab aku dh layak kot..heee)

borang prestasi khas
kendian kene isi borang ini plak..aku pun rajin gak petang nie so aku isi je la borang nie ngan borang2 yg sepatutnya..yg lain sume call jer mintak softcopy borang..~cet!!~

harap aku ada rezeki di sitoo...insyallah..doakan la yer..

note : tingin nyer nak suh en.suami jadi cekgu ngaji quran...huhu..shifaa duk sebelah dgr ibu ngaji...

10 comments:

hanidatul shatira said...

kenaikan pangkat camane tuh?????

~~AzaLea~~ said...

sabar lah wahai sahabat... setiap ape yg berlaku ade hikmahnya.. jgn sesekali mengeluh atas ape yg telah terjadi.. kuatkan semangat k..

Unknown said...

congrats yea...just nk tau kenaikan pangkat yg mcm mana?

Tq aida

emma said...

hani & haida : tak sure la plak sebab tak ramai kt kpm nie dpt. selected je kot. mayb yg jage jusa. para ke 7 tue copy dari surat yg diberi. tapi tadi tanye akak kt JPA kate dorg nak semak post yg jage jusa. kiranye kalo ade yg dh cukup umur perkhidmatan, senior PA dan jaga jusa, rasene terus kot naik pangkat dan jage kt sitoo... skg nie juz minta maklumat jer. belum ada pape lagi.

lea : insyallah..sebagai umat manusia, kena redha apa yg berlaku cuma berharap sgt kalo2 ada peluang2 yg dpt menyelesaikan masalah..

Mak Izz said...

wah tahniah!!! peluang cerah ni. akak rs emma dpt surat ni sbb jaga post jusa. syarat2 kenaikan pangkat samala mcm kenaikan pangkat yg lain. dorang akan semak markah prestasi 3thn terakhir, result PTK (sebelum ni), genap 5thn perkhidmatan etc. hopefully emma dptla kenaikan pangkat ni, ameen...

emma said...

time kasih akak..alhamdulilah..rezeki kak..

tak sangka jugak..doakan ye kak..n_n..

Ahkak Geli said...

aku jaga jusa C..tapi tak dapat pulak surat ni...cer ko emel, or ym akak

ahkakgeli@yahoo.co.uk

emma said...

oh ok..

emma said...

oh ok..

Mr.Superman said...

dpt naik pangkat x kak? :)

semoga rezeki akak sekeluarga mkin bertambah la ye.Amin..

psst**Allah xkn beri dugaan pd seseorg diluar mampunya. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...