Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Tuesday, June 12, 2012

Tersentuh Hati

di kala awok (bahasa perak =SAYA) sedang sibuk di pejabat melayan ribuan panggilan telefon yg tak henti berdering-dering...biase la..akak kan PA cemerlang...kang tak angkat tipon, riuh sekampung ~hangen je guwa~...awok terima miscall.. dan dapati hp penuh dgn msg..tak perasan inbox penuh..jadi bila dh deleted msg lain..masuk msg baru...terima 2 msj dari seorang suami yg beria-ria bertanyakan tentang choc bouquet dan juga pulut berhias...

tak puas hati msg terus dia call...untuk mengesahkan tempahan tersebut...antara perbualan kami adalah :

cost : kak, boleh delivery ke rumah ker? 19hb nanti?
awok: boleh..putrajaya free delivery..
cost : cantekk...ok pulut tue boleh utk bape org makan?
awok : rase lebih kurang 8-10 org leh la makan..tengok kuantiti die potong pulut tue..
cost : ook cun..t akak letak 28choc sticks yer..kalo letak 30 nanti die sedih plak..hihihihi..
awok : orite..nanti extra dkt bunga die plak..n_n..
cost : bukan pe kak..saya kene outstation 8hari..t time birthday die, saya tgh outstation..skg nie pun saya saje jer wat blur.blur..wat cam tak tau jer...perasan gak tadi bitau kene outstation, die terkebil2 jer..
awok : wah romantiknye..walaupun rock..rocker..tapi hati kuntum.. ;)
cost : ala kak..sayang bini di suprise2kan..hahahahaha..(yg ini awok tambah..kehkehkeh..)
          kak t saya bayar ari ahad boleh?saya bayar cash..
awok : boleh..nak bank in boleh..nak cash pun boleh..
cost : ok kak..saya tunggu claim saya clear hari ni..kalo claim saya clear hari ini...saya bayar terus kat akak..tapi saya confirm ye dgn tempahan ini..skg nie tgh kering (ini awok tambah jugak..hikhik)....(3,4 kali die ulang)
awok : takpe la..nanti ari ahad nak bayar pun boleh..mane2 yg senang...
cost : baik..kak..time kasih..harap nanti dia gembira..sian sgt time hari jadi die..saya tak de..saya nak pastikan dia gembira walau saya tiada kt sisi diep..
awok : takpe..cukup hadiahkan die dgn bunga dan pulut itu pasti senyum die melebaq..hihihi..
cost : baik kak..time kasih sgt..harap die gembira...
awok : untung isteri awak..

tup..tup.. kul 8.35 mlm tadi (time awok nak stat tulis entry nieh) costumer awok nieh dtg umah hantar duit..tak jugak die tunggu ari ahad..takmo tertangguh katanya...

aku rasa biase jer dgn conversation nieh..tapi dari nada suara beria-ria dgn hati yg riang..mahukan ketika peninggalan dia ketika outstation, si isteri gembira dgn suprise yg dibuat..

apa yg aku pelajari dari situasi ini adalah..
  • walaupun si suami tidak romantik, kasar dan rock tetapi mempunyai hati yg sangat kuntum dan pengasih...
  • jika suami itu tidak kisah tentang sesuatu..jgn anda salahfaham..tetapi sebenarnye die sedang memikirkan apekah cara untuk menyelesaikannya..
  • sangat jujur...sgt ikhlas memberitahu situasi diri..
  • paling tersentuh hati : saya nak pastikan dia gembira walau saya tiada kt sisi die...
seronoknye tengok pasangan suami isteri ini bahagia sgt walaupun simple je life mereka..n_n..

harap awok dgn family awok sentiasa berbahagia sgt...Insyallah..doakan ye kengkawan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...