Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Friday, June 17, 2011

Makan Ikan Bakar kt Pernu/Umbai

last week famili aku konvoi lik Batu Pahat, Johor..gerak dalam kul 8.30mlm..2 kete je tapi ade 3famili..mase otw tue...alahai..kemain ngantok lagi mate aku nie..ase kalo dpt tilam nie..mmg heaven la..hahahah...



dalam sedar tak sedar...(aku iingat dh smpi..) upenye en.suami lencong ke Pernu @ Umbai tempat terkenal di Melaka dengan Ikan Bakar untuk benti makan malam..(kul 12.30mlm makan mlm..mmg bambam)..aku pun mamai2 tanye en.suami..
'Abg kite nie katner?..dh smpi ker?'
en. suami pun jawab ' takla..lum smpi..nie nak benti makan jap'..
terpisat-pisat aku gonyoh2 mate..
sekali aku kuar kete...

SELAMAT DATANG KE MEDAN IKAN BAKAR PERNU/UMBAI

peh!!!! nie dh dekat umah bos aku dh nie...
(bos aku PJJ..wife kt melaka, die kat putrajaya)
Doa sgt jgn jumpe bos aku nie..sbb die kate die rajin lepak2 kt situ...

ikan caru bakar kering cam kertas, Ikan Masak Steam
actually, ikan bakar kt Pernu nie dh kureng rasenye kalo nak dibandingkan mase aku kecik2 lik kg singgah jap kt medan ikan bakar nieh...dh berubah 100% wei..nak makan pun bayar parking..perhhh!!!

Mcm biase la aktiviti en.suami ngan en.abah aku..p nengok bot2 yg parking kt tepi jeti tue..
sementara tunggu makanan smpi, aku dlm mamai, si kenit tue plak mengamok2...panas...

Pn. mak plak offer aku buah berangan..haittt!!! aku tak reti makan buah berangan okeh!!!..mmg tak reti..apatah lagi nak kopek..wat rosak kuku jer..huhu..seriously aku mmg tak reti makan buah berangan..(demand kan???..bak kata en. suami)

Menu dh smpi...en. abah order menu nieh :
Caru Bakar : bakar lame sgt smpi aku rase dh jadi kertas..rapuh lgsg isi ikan tue..
Kerang Bakar : tecik2 plak tue..tak puas makan..
Pari Sambal : erk!!! kalo aku makan sorg tak kompem tak puas..
Ikan masak sweet sour ngan masak steam (aku terlupe ikan ape..heheheh)
Nasi lemak 50sen (tecik giler..ase nasi putih letak smbal..tue jer)


Kerang Bakar, Ikan Sweet Sour dan Pari SAmbal

Mmg berbeza sgt perbezaan Ikan bakar jaman 90-an dgn jaman millenium 2000-an...nengok...kalo dulu..every time lik johor mesti singgah mam Ikan bakar kt cinie..tapi skg hilang nikmat dh...tengok deme pun buat ala kadar jer..dn total utk semua itu adalah RM 149.50...

tapi deme dh upgrade kt kawasan sitoo ade jual2 barang2 kraftangan..aku pun amek kesempatan beli 2 kipas tangan utk shifaa ngan angah.biase la..dak shifaa tue kalo panas..mula la nak memberontak..dgn Fridge Magnet...lalala..tengok la tie aku nak buat ngan Fridge Magnet tue..hohoho...

note : nanti sambung cite trip lik johor...heee...

minggu nie shifaa jenjalan ke Pahang Plop..haiii..berjalan je anak dara aku nieh...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...