Nuffnang Ads

Followers

Nuffnang Ads

Wednesday, June 15, 2011

Earth Quake di Sumatera Utara, Indonesia : Putrajaya merasai gegaran tersebut

pagi tadi kecoh2 berlaku gegaran di bangunan putrajaya terutama di kompleks A, B, C, D, E...aku tak pasan sebab mase tue otw p  kije...


Earthquake Indonesia
source : anastasyea.com

Gegaran pertama berlaku pd jam 8.30pg dengan skala magnitud 5.3 di Sumatera Utara, Indonesia...ketika kejadian, aku otw g kije..so tade la rase ape2..smpi opis..bos pun siap ajak borak, check schedule pahtu g meeting..sekali Tan Sri Kadhir datang jumpe aku die cakap 'Ape bos awak tue tak takut Earth Quake ker?'..semua orang berlari2 turun ke bawah..awak stay agieh kt ats..dan2 tue gak..ade announcement..so aku pun dengan bhati2 turun tangge..(gile semput..tingkat 4..hahahaha)

bgegor...sbb org atas tak sabor nk pijak tanah..

upenye dh ramai yg turun..
 dalam sebuk2 turun..upenye...bahagian aku je yg tak sedar akan kejadian tersebut..giler..kalo gegaran tue kuat...kompem2 kami kiok dulu..ayak!!!!>..

kak nor btudung biru : oh tak sangke gegaran blaku lagi..

dh smpi bawah, kecoh..bos aku pun turun bawah..meeting ditangguh seketika...ramai giler berkumpul kt roundbout parcel E..dh cam semut plak aku tengok...

kak nor mencari port untuk landing..


Pegawai keselamatan KPM, En. Salleh membuat inspection bersama beberapa pegawai keselamatan yg lain.
berpusu-pusu orang keluar mencari perlindungan

eh..sara..tpandang kamera plak..heee...
tup2 aku ngah amek2 gambo.bkumpul kt tengah2 roundbout tue tjumpe lak dak isma ngan si ain nieh...dak 2 org nie pun kaki gambor..korg tengok la gelagat dorg nieh..nyempat plak...
kami tjumpe plak dak isma ngan si ain nieh..

ketakutan yg tidak terhingga...

amek plak gambor aku ngan kak nor.. psstt!!!montelnye..!!!

yg bspek mate tue one of my KPP..peh!!! siap toleh2 bangunan KKM cam peg bomba nak wat inspection bgnn plak..hee

tengah galak bergambor..muncul plak dak azie..abeh..pueh deme nie bgambor..

pandang smpi lebam..heee...
 ate...kome sume sempat aje berposing...huhuhuhu
aku kalo pandangan sisi maseh lagi nampak cun cam anak dara..ahaks!!!! (tudung cekelat..)

tapi bile pandang dpn..mmg mak org..(peh!! gile montel!!)

bos aku tue, pdgn jauh cam sandar dinding..tapi sebenarnye die sedang bdiri..
org yg amek pic die nieh yg senget..(ain jgn mare..hikhikhik)
sekitar jam 10pg, kami diarahkan naik..kate abg bomba, segalanya selamat...padahal, aku dh basah kt tepi tue kene tempias ujan rahmat...nasib tade pape...alhamdulilah...
kami diarahkan naik...


panggilan kedua : Earth Quake jam 11pg


Sekitar jam 11pagi... kami diminta untuk turun bangunan lagi..kerana berlaku gegaran kedua dng skala 5.4 ritcher..kali ini kuat sikit then yg pertama..risau sgt ape yg berlaku..nursery kt parcel E sume kosong...parents deme dh amek...aku pun cabut gak balik p tengok shifaa...
 aku tak tau la deme tue naik bangunan kul bape..sbb nak dekat lunch dh..

mesy yg bos aku chair 2x tertangguh, pas segalanya kembali pulih..die bantai smpi kul 2.30ptg baru stop sejap..pahtue sambung semula jam 3ptg tapi bos aku tak masuk la..

note : aku makin jadi risau plak..dgn bencana alam yg semakin menjadi2..

oh ye..ini entri semalam..ptg nie baru dpt post..so korg anggap je la aku post semalam jer..hikhik..bz banget deh!!!

1 comment:

Mak Izz said...

emma a lil bit chubby but still cute! kt KL ni tak terasa pulak gegaran tu walaupun duduk di tingkat 12. bulan 9 ni ofis akak pindah Putrajaya. dekatlah kita nanti :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...